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Hilfe!

Erstellt von Norwegian, 17.04.2014, 21:06 Uhr · 22 Antworten · 1.553 Aufrufe

  1. Registriert seit
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    #11
    Zitat Zitat von Benno Beitrag anzeigen
    Ich denke mal, der Motor ist hin. Er schreibt, wenn ich das richtig verstanden habe, von deutlich zunehmenden Problemen. Weiterfahren mit dem Zug würde ich nicht.
    Kann gut sein Benno.. Aber evtl verwechselt er auch die Anzeige oder das HAuptKW Lager ist etwas zu groß dimensioniert einsetzt worden (macht man ja gern) dann KANN er Glück haben.
    Wenn nur der Distanzring des Ölfilters zum Gehäuserand fehlt oder die Dose zum Gehäuse sich gesetzt hat, könnte es harmloser sein.

    Würde auch nicht weiterfahren ! Ohne Klärung

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    #12
    If you are sure that your problem is the filter, you can take the train. The filter will be available all over Europe in a few days. But if there is a risk of a damaged engine, I wouldn't take the train.

  3. Registriert seit
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    #13
    @Dirk: Ich denke, wir denken das Gleiche. Hoffentlich hat er sich mit der Lampe vertan, wenn nicht, müsste der Motor eigentlich längst hin sein.

  4. Registriert seit
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    #14
    The light goes almost off when I speed up (100km/h & 5th gear).
    the engine runs just fine, but I am worried about the oil circulation.
    Oil filter was changed not so long ago. <1500 km.

    Maybe I could rent a car and drive up? I guess it is possible to there and return to Altonna in 4 hrs?

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    #15
    Hello Norwegian!

    I'm relatively sure that you only have filled in the wrong oil.
    Consider the temperatures in D and specifically in Morocco - you need a 20W50 Oil or anything else.
    It would be advantageous if you accept blackbeemer`s offer. Change oil (and if possible also the filter).

  6. Registriert seit
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    #16
    Zitat Zitat von Benno Beitrag anzeigen
    @Dirk: Ich denke, wir denken das Gleiche. Hoffentlich hat er sich mit der Lampe vertan, wenn nicht, müsste der Motor eigentlich längst hin sein.
    Dann ist es egal, denn damit ist die Tour definitiv gelaufen. Wollen wir es mal nicht hoffen!

  7. Registriert seit
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    #17
    Since this started, the bike has done more than 500 km and it does not appear to be overheated in any way. At least not that I can see. I had several stops, where it cooled off, and it started again just fine.
    Can a faulty bearing trigger the light? By the way, it is not the charging light I am looking at. I can see how they can be mixed up.
    I use 10w40 oil that I got from boxerparts.

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    #18
    If You will ride to me, this are my coordinations:
    N54.12390 E9.62306

  9. Registriert seit
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    #19
    Detlev,

    Thanks again for your help.
    I followed your advice and managed to download the BMW repair handbook. No more "Haynes" for me.
    the engine still runs fine, and sometimes, especially at high speed, the light goes off.
    Reading the book, it says that low pressure could be because the over pressure valve is stuck in open position.
    then I remembered that the old filter had collapsed. Such high pressure could have opened the safety valve?
    do you know if we checked the over pressure valve?


    best regards, Karl

  10. Registriert seit
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    #20
    Hi Karl,
    no, we didn´t check the overpressure-valve. It´s located under the chaincase in the front of the motor.


 
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