ElchQ
Themenstarter
Guten Morgen allerseits,
bevor jetzt alle wieder schreien "Stimmungsmache!!!" - Nein, wer mich kennt, weiss, dass ich fundiert schreibe! Ich sehe das eher als Hinweis an die GS LC-Offroad-Fahrer, die Maschine zu untersuchen. TT hat anscheinend schon eine Verstärkung in Arbeit:
So wie es aussieht kann bei der GS LC der Sitz des oberen Kenkkopflagers ausreisen, mit unschönen Folgen... Fotos anbei... Bisher zeigt sich BMW wohl wenig hilfreich, man untersucht zur Zeit diesen Fall. Diese spezielle GS wurde auch abseits der Strassen betrieben... Ich habe aber mit bekommen, dass es bereits 4 GS LC mit diesem Schadensbild gibt...
Wer seine GS evtl. auch etwas "haerter" ran nimmt, sollte mal schauen, ob bei ihm / ihr alles OK ist...
UPDATE:
Ich habe von Tomas Kocanda (CO-Owner Touratech CZ) folgende Info bekommen:
"[FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]...[/FONT]we developed reinforcement of the stem - made from steel. You have to fix the damaged part. In this case I´m not sure, if replacement would not be only option. We saw damaged frame on this place three times and only once BMW agreed to replace it for free. In the other two cases was possible to bent the upper cup back in position - it was not cracked, so welding was not required. Then we install the reinforcement and we are sure it will help a lot as the reinforcement is in principle new axis (shaft), what connect the upper clamp with the bottom of the stem tube, what is not in use by default. If you look at the tube from bottom, you will see that only part of the tube lenght is used for stabilisation of the upper clamp and handlebars. So even minor crash force on handlebars will damage the upper cup of the stem tube as the set inside is not long enough. Our idea was to extend the force on whole stem tube - so we use even the other end, what is empty by default..."
Gruesse
bevor jetzt alle wieder schreien "Stimmungsmache!!!" - Nein, wer mich kennt, weiss, dass ich fundiert schreibe! Ich sehe das eher als Hinweis an die GS LC-Offroad-Fahrer, die Maschine zu untersuchen. TT hat anscheinend schon eine Verstärkung in Arbeit:
So wie es aussieht kann bei der GS LC der Sitz des oberen Kenkkopflagers ausreisen, mit unschönen Folgen... Fotos anbei... Bisher zeigt sich BMW wohl wenig hilfreich, man untersucht zur Zeit diesen Fall. Diese spezielle GS wurde auch abseits der Strassen betrieben... Ich habe aber mit bekommen, dass es bereits 4 GS LC mit diesem Schadensbild gibt...
Wer seine GS evtl. auch etwas "haerter" ran nimmt, sollte mal schauen, ob bei ihm / ihr alles OK ist...
UPDATE:
Ich habe von Tomas Kocanda (CO-Owner Touratech CZ) folgende Info bekommen:
"[FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif]...[/FONT]we developed reinforcement of the stem - made from steel. You have to fix the damaged part. In this case I´m not sure, if replacement would not be only option. We saw damaged frame on this place three times and only once BMW agreed to replace it for free. In the other two cases was possible to bent the upper cup back in position - it was not cracked, so welding was not required. Then we install the reinforcement and we are sure it will help a lot as the reinforcement is in principle new axis (shaft), what connect the upper clamp with the bottom of the stem tube, what is not in use by default. If you look at the tube from bottom, you will see that only part of the tube lenght is used for stabilisation of the upper clamp and handlebars. So even minor crash force on handlebars will damage the upper cup of the stem tube as the set inside is not long enough. Our idea was to extend the force on whole stem tube - so we use even the other end, what is empty by default..."
Gruesse
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